تبليغاتX
از قانون بیشتر بدانیم

.::پست ثابت تبليغات::.

 

!! نوشته شده توسط سعیده | 4:44 | دوشنبه بیست و سوم شهریور 1388

عوامل بروز جرم1

براي وارد شدن به بزهكاري قشر خاص زنان بايد اول به عوامل بروز جرم و بزه رو شناسايي كنيم و بدونيم كه چه عامل هاي باعث مي شه كه زنان و يا هر جنسي به انجام جرم تمايل پيدا كنن

- عوامل پدرانه:آيتمهاي اعتياد،زنداني شدن،بدرفتاري و بي اعتقادي پدر به اصول اخلاقي

- عامل مادرانه:اشتغال مادر و حضور او در محيط خارج از خانه بستري براي سردي عاطفه،كاهش تماس هاي رودرو دختران با مادر و ضعف در ارتباط هيجاني بين آنها مي گردد،گزينه حضور نامادري در اين عامل جايگزين فاكتور ناپدري شده است.

- عامل والديني:به طور مشترك به عنوان فاكتور هاي بروز جرم از سوي پدر و مادر زمينه سازي مي گردد،شامل عدم پذيرش فرزند، نزاع و ناسازگاري زناشويي آنها، مقايسه بين فرزندان،تبعيض،غيبت و عدم و عدم حضور هر دو،محبت افراطي .تحقيقات نشان دهنده اين مي باشد كه ۷۰ درصد دختران بزهكار از رابطه صميمانه با والدين محروم بوده اند.

- عامل آموزشي:بي سوادي اكثر اعضاي خانوار،كم اهميت بودن سواد و دانش نزد خانواده.

- عامل فردي:عدم تامين نيازهاي عاطفي،بي توجهي و بي تفاوتي به فرد از سوي اطرافيان،انزوا،ترس از جدايي والدين،عدم اعتماد به نفس،دوست ناباب و بدرفتاري فرزند.

عامل اقتصادي:فقط خانواده و عدم تامين نيازهاي مادي و رفاهي.

زماني كه وضع اقتصادي افراد جوابگوي خواسته هاي مورد نياز آنها نشود و همه مردم از تامين كامل ان برخوردار نباشند در نيتجه از گزند جرايم در امان خواهد ماند پس اين آفت عظيم افراد را نابود و به تباهي مي كشاند و در حالي به خوبي روشن است كه اين چنين امري درست نيست زيرا كه با وجود ريشه كن شده بي سوادي به طور كامل در بعضي از كشورها همچنان بزهكاري وجود دارد و يا با وجود وضع بسيار خوب و مطلوب اقتصادي برخي اجتماعي و افراد آن، بزهكاري هنوز از بين نرفته است و به همين دليل نبايد اين تصور ايجاد شود كه با از بين رفتن اين چنين پديده هاي حتما جرم از جامعه رخت بست ديگر اثري از آن باقي نخواهند ماند به طور كلي اين تفكرات نادرست بوده است.

 

ادامه دارد........

!! نوشته شده توسط سعیده | 4:41 | شنبه بیست و سوم شهریور 1387 •

بزهکاری زنان1

امروزه تو تمام دنیا مبارزه علیه جرم که همیشه مورد نفرت و انزجار افراد هر حامعه است مورد توجه محققان.قضات.جامعه شناسان و زیست شناسان و حتی افراد مذهبی قرار گرفته به همین دلیل هر کسی بر حسب تخصصی و شغلی که داره اون مورد بررسی و تحلیل قرارداده و سعی بر کشف دلیل اون را داره.

مطالعه علل و عوامل وقوع جرم در جامعه همواره از مشغله های ذهنی و علمی پژوهشگران آسیب شناسی اجتماعی بوده که با کشف اولیه این عامل ها کوشش در طبقه بندی آنها دومین گام جامعه شناسان می باشد .

در این میان پدیده مهم مطالعه در حوزه آسیب شناسی جنسیت مجرمان همیشه تو پرده ای از راز و حریم عفت آلوده نهفته هست که خود آون باعث نوعی عدم شناخت و دامن زدن به پاره ای از کج اندیشی ها و تحلیل های غرض آلود بر ضد جنسیت زن از گذشته ها بوده.

بر همین اساس تصمیم گرفتم تو درس کارتحقیقی۱ این موضوع یعنی بزهکاری قشر خاص جامعه یعنی زنان  رو وردارم تا اطلاعاتی در مورد این جنس به دست بیارم امیدوارم تونسته باشم نتیجه مناسبی برسم.

                    

وبلاک دیگه من ترانه های عاشقانه خواستی یه سر بزن

!! نوشته شده توسط سعیده | 19:19 | یکشنبه ششم مرداد 1387 •

بزهکاری زنان

سلام بر همه دوستای گل

بنابر قولی که داده بودم می خوام خدا بخواد مطلب تو این وبلاک بذارمخدا رو بلاخره صدهزار مرتبه شکر

دوشتای گل و گلاب یه چند پستی رو می خوام در مورد بزهکاری زنان براتون بنویسم

در مورد این که ای خانومی های محترمه این دخمل خانوم ها بیشتر چه جرمای رو انجام می دنچرا و چگونه وعلت این که تو جامعه ما احساس می شه که مردان بیشتر مجرمم و زنان کمتر..

علی الرغم اینکه من خودم یه خانومم ،و ولی حقیقت رو قبول دارم که ما خانوما که اصطلاحا جنس ضعیف نامیده می شیم در حین زیر آبی جرم های زیادی انجام می دم

می خوام من که جنس مونث درباره خودمون و انحرافات و علل اینا بنویسم

امیدوارم دوستای خوب هم من رو همراهی کنن

تو آپ بعدی منتظر اولین قسمت این آپ که کمی از مقدمه بزه و جرم از این چیزا هست باشید

منتظرم باشید

موفق باشید

تابعد بای بای

     

 راستی بچه ها این همه اون یکی وبلاکم هست یه سرکی بزنید             

                        ترانه های عاشقانه

!! نوشته شده توسط سعیده | 23:0 | پنجشنبه بیستم تیر 1387 •

سلام

بعد از این همه مدت سلام

عذر من رو به خاطر این همه تاخیر بپذیرید

ولی این بار می خوام با مطالب جدید بیام.راستش این ترم دو تحقیق برداشتم که می خوام از این به بعد انشالله مطالب وبلاک رو با تحقیقات خودم پر کنم

امیدوارم که بتونم این بار به قول خودم عمل کنم

راستی یادم رفت بگم سال نوتون مبارک باشه

موفق باشید

تابعد

باااااااااای بای

!! نوشته شده توسط سعیده | 11:58 | پنجشنبه هشتم فروردین 1387 •

سلام بر همه دوستای گلی که این مدت من رو شرمنده کردن

به زودی انشالله دوباره این وبلاک اپ خواهد شدش

فقط اومدم اعیاد شعبانیه رو به همه تبریک بگم مخصوصا تولد امام زمان رو به همه دوستان  به حق این روزای عزیز امیدوارم که همتون عیدتیون رو بگیرید

از این همه تنبلی که به خاطر اپ داشتم شرمنده

پس تا دیدار بعدی

خدا نگهدار

!! نوشته شده توسط سعیده | 23:55 | پنجشنبه یکم شهریور 1386 •

......6 شرط ضمن عقد برای زنان

 

 

......6 شرط ضمن عقد برای زنان

 

هر چند در سندهای کنونی ازدواج،بعضی از این شرط ها با عنوان شروط ضمن عقد آمده ،ولی در برخی از موارد کافی به نظر نرسیده و لازمه شرط های دیگری هم به این گونه موارد قید شده در سندهای ازدواج اضافه بشه.

از جمله شرط های که در سند های ازدواج قید نشده،ولی مورد قبول مرجع قضایی و اجرای هست و بنابراین ،شوهر و زن می تونند آنها را با رضایت و توافق بینابین در سند ازدواج بنگنجانند این شرط هاست:

الف : شرط تحصیل

گرچه این حق یکی از حقوق اساس فرد هست  و نمی شه از تحصیل افراد ممانعت  کرد (ولی می کنند) ،امٌا برای از ایجاد شدن هر گونه مشکلات احتمالی در این زمینه ،عبارت زیر برای درج در سند ازدواج پیشنهاد می شه:

زوج ،زوجه را در ادامه تحصیل تا هر مرحله که زوجه لازم بداند و در هر کجا که شرایط ایجاب می کند ،مخیر می باشد

 

ب: شرط اشتغال

بر طبق قانون ، اگر شغل زن منافی با مصالح خانواده یا حیثیت شوهر یا زن باشد (که البته به نظر اغلب اقا یون شغل زن منافی با مصالح خانواده یا حیثیت اوناست) ، مرد می تواند همسر خود را از آن شغل منع کنه(کیه به حرف اون بیچاره حالا گوشم کنه). با توجه به اینکه امکان تفسیرهای مختلف از این  متن قانونی وجود داره،گنجاندن عبارت زیر در سند ازدواج پیشنهاد می شه:

زوج ،زوجه را در اشتغال به هر شغلی که مایل باشد ،در هر کجا که شرایط ایجاب نماید،مخیر می باشد

 

ج: شرط وکالت زوجه در صدور جواز خروج  از کشور

مطابق قانون گذرنامه ، زنان متاهل فقط با اجازه کتبی همسر خود می توانند از کشور خارج شن(البته نرید بهتره چون که به التماسش نمی ارزه) ، با توجه به اینکه این مسئله در عمل مشکلات فراوانی را ایجاد می کنه، عبارت زیر به منزله شرط در حین عقد ازدواج پیشنهاد می شه:

زوج به زوجه ، وکالت بلاعزل می دهد که با همه اختیارات قانونی ،بدون نیاز به اجازه شفاهی یا کتبی مجدد شوهر ، از کشور خارج شود . تعیین مدت ، مقصد و شرایط مربوط به مسافرت به خارج از کشور به صلاحدید خود زن است.


د:شرط تقسیم اموال موجود میان شوهر و زن پس از جدایی

چیزی شبیه این شرط در سند های ازدواج وجود دارد. ولی تحقق آن منوط به عدم در خواست زن برای جدایی ، یا تخلف کردن زن از وظایف زناشویی خود(ناشزه) و یا نداشتن رفتار و اخلاق ناشایست بوده  و احراز این موارد نیز بر عهده دادگاه هست .برای ایجاد شرایط مساوی تر میان زن و شوهر در این خصوص ،گنجاندن عبارت زیر در سند ازدواج پیشنهاد می شه  (ضروری هست که یه یاد آوری بشه که برای رسیدن به توافق در خصوص این شرط،در نظر گرفتن حد های عادلانه برای تکالیف مالی مرد-مثل مهریه – از سوی زن موثر و منصفانه خواهد بود):

زوج متعهد می شود وقت جدایی – اعم از این که به درخواست مرد باشد یا به درخواست زن- نیمی از دارایی موجود خود را چه منقول و چه غیر منتقول  که طی مدٌت ازدواج به دست آورده است به زن انتقال داده نماید.

 

 

ه: شرط وکالت مطلق زوجه در طلاق

براساس قانون ف زن نباید  تنها تنهااااا در موارد بسیار خاص و استثنایی  از همسر محترمش جدا بشه ،این در حالی هست که مرد  هر زمان  که بخواد می تونه  با دادن همه حق و حقوق زن ،اون رو طلاق بده(احتمالا یکی رو نشون کرده الکی ایراد می گیره الهی زنی که می گیره ازش خیر نبینه پدرش رو در بیاره) ببخشید من رو یه لحظه جو گرفت . از جایی که زن و شوهر حق انتخاب یکدیگر رو برای شروع  و ادامه زندگی را دارند،منصفانه هستش در صورت لزوم پایان دادن به زندگی مشترک نیز،و بدبخت کردن خودشون  این حق انتخاب برای هر دو وجود داشته باشه.شرط وکالت مطلق زوجه  در طلاق می تونه ،موجبات ایجاد توازن در حق طلاق باشه . یادآوری این نکته لازم و ضروریه که که برای حفظ توازن ،زن هم می تونه با گرفتن حق طلاق و هم چمنین تقسیم مساوی اموال ، مهریه رو تا حدی زیادی کاهش بده.

(البته این ایده از طرف من تجویز می شه چون خیلی ضرر می زنه مخصوصا برای اون دسته از خانوم های که علت ازدواجشون همون مهریه بیده پس توصیه بنده اینه که این شوهر بدبخت رو انقدر اذیت کنه البته طوری که نتونه اثبات کنه ها تا بیچاره بگه جونم آزاد مهرتو بردارو برووووووووووو ولی گناه داره ولی ...)

 

و:درج شرط وکالت مطلقه زوجه در طلاق این شرط به صورت زیر مطلوب می باشه:

زوج به زوجه وکالت بلاعزل با حق توکیل  به غیر می ده تا زوجه در هر زمان و  مکان و تحت هر شرایطی از جانب زوج محترم اقدام به مطلقه نمودن خود از قید زوجیت زوج به هر قسم طلاق (اعم از بائن و رجعی و خلع یا مبارات )به هر طریق اعم از اخذ یا بذل مهریه  کنه.

این اجبار قانونی که زن را مکلف به انجام کارها ، تعیین  حدود  خواسته ها  و انتظارات  و تعیین وظایف خود و شوهرش می کنه ، نمی تونه تعهدی حاصل از یک ارتباط  نزدیک و صمیمی باشه. متاسفانه در بسیاری ار خانواده های کنونی ،تعهد عشق ،جای خود را به توانایی  کنترل رابطه از سوی شوهر و تکمیل زن او را داده و این جبر تعیین شده قانونی ، رابطه عاطفی بین آنان را تحت الشعاع  قرار می دهد. بنابراین  ، لازمه برای داشتن یه خانواده برابر که در آن کرامت های انسانی و حقوق ذاتی همه اعضای خانواده حفظ شده باشد،طرحی نو در اندازیم . این شرط ها می تونه تا حد زیادی آزادی اراده  زن و شوهر را در تاسیس نهاد بنیادین خانواده تضمین کنند.

 

درضمن لازم می بینم اینجا بگم که بنابر پیشنهاد یکی از دوستان(ضدونقیض)درنظر دارم که در یکی از پستهای آینده درباره قصاص پدر بنویسم و چون برای خودم هم سوال شده در حال حاضر در حال جستجو هستم

پیشاپیش از حضور همه دوستان تشکر دارم

تا بعد......

 

 

 

 

 

!! نوشته شده توسط سعیده | 23:15 | یکشنبه بیست و دوم بهمن 1385 •

برابری

 

چند مدت بود که دنبال یه موضوع می گشتم یه موضوع خوب برای این پستم.

 

تا اینکه اون روز تو کلاس یکی از آقایون از استاد سوالی پرسید. که یه دفعه به ذهنم اومد که موضوع این ژستو همین بذارم

البته شاید بعضی از خانم ها اونو بخوند و بگن که تو خودت یه دختری اینا چیه که می نویسی؟ ولی بگم که من طرفدار حرفه حقم نه چیزی دیگه.برام هم فرقی نداره که ضد من باشه یابه خیر من. برعلیه خانما باشه یا برعلیه آقاها.

خوب داشتم درباره موضوع حرف می زدم.

فکر کنم شما دختر خانما همیشه از نا برابری قانون ایران گله دارید.مثلا از قسمت های مختص زنانش که احساس می کنید تو این قانون بیشتر طرفه مردارو می گیرن تا خانما.

همین نمونه تقسیم ارثیه که دو سهم به آقا پسرا می رسه و یه سهم هم به ما خانما.یا دیه مرد بیشتر از زناست

آخه چرااااااااااااااااا؟

چرا بیشتر حق هارو می دن به مردا. مگه اونا چی دارن که ما نداریم.

یا چرا شهادت دوتا مرد قبوله ولی اگه یه زن بخواد شهادت بده چهار تا شاهد زن باید شهادت بدن.

منم اول اولا همین نظرو داشتم.ولی بعد....

راستش اون روز تو کلاس برام با مزه بود که یکی از آقایون این سوال رو پرسید واز این قانون شکایت کرد که چرا باید برابری رعایت نشه.خدایش باورتون میشه که این حرفو از یه مرد بشنوید.

راستش استاد یه حرف خیلی بامزه ای زد که فکر کنم جوابو داد.البته بیشترش اینو به بامزگی استاد گذاشتن تا به مفهموم حرفش.

می دونید چی گفت؟!

استاد با لحن شوخی گفت: من هم مهریه می خوام...............منم نفقه می خوام.

خوب اینجا چرا برابری رو رعایت نمی کنن.چرا برای ما مهریه ونفقه در نظر نمی گیرند.

 کاملا درست می گفت.........

راستش براساس قانون کشور ما که با معیار های اسلامی تنظیم شده و حتما هم می دونید که هیچ حرف اسلام بی حکمت نیست.یه کمی فکر کنیم می بیینم که اسلام اینقدر ها که ما فکر می کنیم هوای مردارو نداره.

حالاعلت زیاد بودن سهم آقایون از خانم ها اینه که مرد ها چون در اصل زندگی خانوادگی، نان آور خانه هستند (البته براساس زمانه کمی برعکس شده) و هزینه های زندگی بر دوش مرده واونا باید علاوه بر دادن مهریه نفقه هم بدن، پس اینجا کلاه مون رو که خوب قاضی کنیم می بینیم که این تقسیم ارث انصافه .البته حتما می گید که خوب خانما هم در این دور و زمونه پا به پای آقایون کار می کنن. ولی آیا اگه خانم نتونه هزینه زندگی روزمره رو دربیاره و جواب گوی هزینه های خانه نباشه آیا براساس قانون محکومه.

نه!فقط آقایون باید از زیر سنگ هم شده باید نفقه بپردازه و گرنه هر چی دیده از چشم خودش دیده.کارشون به دادگاه و بقیش ماجرا رو تا تهش بیاد. که چی به سر مرد میاد.

یا.........دیه. بازم هم مسایل شغلی مطرح می شه که آقایون چون نون اور خونه هست اگه اتفاقی برای مرد خونواده بیفته درآمد زندگی رو کی باید تامین بکنه . پس می بینیم که همه اینا واقعا حقشونه .

دیگه خیلی بی انصافی که با این همه بار که بر دوش اونا هاست به اون یه ذره ارثی هم که می رسه دندونم مون تیز کنیم ودعوا بندازیم .مگر اینکه قضیه فرق کنه و برعکس بشه .ما...........

 

پس اگه یکمی بدور از حسادت و بد بینی مون نگاه کنیم می بینیم انقدر هم قانون برضد ما نیست.

راستی خدایش یه لحظه تو ذهنتون فکر کنید که اگه یه زمانی ما خانم ها قرار بشه به این مردا مهریه بدیم یا نفقه این مردا برعهده ما باشه چه شوددددد

خدایش تصور کنید.

تو سر سفره عقد عاقد بگه اقای.....آیا حاضرید با مهریه.....یک جلد کلام الله مجید شاخه نبات به عقد دایم خانم.... دربیارید

اون وسط هم بگن داماد رفته گل بچینه.

واااااااااااا چقدر با مزه میشه.

پس الان این روال زمونه که هست خوبه.لازم به تغییر اون نیست که شما خانما اون موقع باید خودتون برید خواستگاری و...............

خب می دونم خیلی خسته شدید وگفتید وااااااااااااای چقدر فک زدم شرمنده خب.

از این به بعد کمترش می کنم

موفق باشید.

فعلا بای 

                             راستی اینم وبلاک  دیگه من

                                    ترانه های عاشقانه

!! نوشته شده توسط سعیده | 21:35 | پنجشنبه هفتم دی 1385 •

نقص حریم خصوصی

 

 

همین چند سال پیش بود که خبر تکثیر و توزیع فیلم  خصوصی در جامعه پیچید. فیلم تولد و جشن پایان تحصیل و عروسی با استفاده از ابزارهای تازه مد شده ای مثل سی دی و رایانه تکثیر می شد و دست به دست می گشت. آن سالها کمتر کسی نسبت به عواقب چنین کارهایی هشدار  می داد و ماجرا در حد دستگیری عوامل توزیع باقی می ماند. گاه نیز خبر از خودکشی دخترانی بود که در فیلم ها حضور داشتند. جامعه چندان حساس نبود و البته اینک چنین است.

نعمت ابزار مدرن اینک راهی آسانتر برای کسب و کاری بی فایده و بنیان خراب کن فراهم آورده است . موبایل ها و فیش های رابط و ماهواره و اینترنت و سی دی و چه چه همه به ابزاری در دست افرادی کم ظرفیت و بیمار تبدیل شده اند تا عرصه خصوصی مردم مورد هجوم واقع شود.

بازی مردم با موبایل چیز جدیدی است. مردم موبایل می خرند تا علاوه بر استفاده از مزایای آن در ارتباط با یکدیگر به بازی های تصویری و ای ام اس بازی بپردازند. گوشی های موبایل هر روز ارتقای کیفیت پیدا می کند و ظرفیت های جدیدی برای آنها کشف می شود. دیگر لازم نیست که کامپیوتر یا دستگاه نمایش سی دی داشته باشی. با کمی حوصله هر تصویر یا فیلمی را که بخواهی می توانی در موبایلت ذخیره کنی و همراه خود داشته باشی.

الان تصاویر شخصی و فیلم های خصوصی مردم همراه همه است . همه می توانند با اطمینان کامل از عدم باز جویی و باز خواهی دیگران تصاویر و فیلم های خصوصی او نیز همراه مردم باشد.

دختران جوان طعمه تبهکاران   مدرن هستند. کاشت دوربین مخفی در خوابگاههای دخترانه، پروپخانه فروشگاهها ،سرویس بهداشتی ،استخر زنانه و هر جایی که زنان مردان فارغ از جامعه بیرونی هستند به امری طبیعی تبدیل شده است . جالب آنکه بخشی از عوامل تهیه تصاویر از احوال شخصی مردم  را زنها تشکیل می  دهند. در بازی کثیف ضبط و پخش احوال خصوصی مردم به ویژه دختران جوان –البته –کسی ناراحت نمی شود و ککش هم نمی گزد . کسی به این فکر نمی کند که پخش گسترده چنین تصاویری آبروی اجتماعی را به خطر می اندازد و رفتار های بیمار گونه دیگری را مسبب می شود . کسی که به فکر این نیست که شیوع رخنه در احوال خصوصی مردم عفت و حیا را در جامعه به مخاطره می افکند و دیگر نمی توان به آسودگی و آرامش از مواهب طبیعی و مزایای دنیای مدرن استفاده کرد.« سود جویی شارلاتان های مدرن از این بازی کثیف چیزی معادل میلیونها دلار تجارت غیر نفتی است».این را یک کارشناس امور اجتماعی می گوید و می افزاید«براساس پژوهش های میدانی معلوم شده است باندهای ما فیایی با کار تشکیلاتی گسترده در این زمینه فعال هستند و درآمد حاصل از چنین کارهایی بیش از چند صد تومان است که تنها در یه مورد اتفاق می افتد»

این پژوهشگر اجتماعی که نمی خواهد نامش فاش شود، می گوید:«جامعه ما الان با حطر عمدهای مواجه است و ان توجه نکردن به رعایت اصول ایمنی در استفاده از موبایل ف کامپیوتر و امکانات رسانه است . اگر چنین وضعیتی ادامه پیدا بکند مردم بدون اینکه بدانند وبهمنند در خلوت همدیگر سرک می کشند ودر همان حال متوجه این نکته هم نمی شوند که کسی دیگر در حال رخنه در چار دیواری شخصی اوست»

هشدارهای انتظامی مدتی است که قاطعانه تر و زیادتر شده است چنین بر می آید که مسئولان انتظامی و قضایی  در حال کارشناسی دقیق از این اتفاقات بد هستند تا برخوردی قاطع و حتمی با عوامل مخرب آرامش اجتماعی صورت بگیرد .

در یکماه اخیر که قضیه توزیع سی دی های فیلم خصوصی منسوب به بازیگر زن  و متعاقب آن توزیع  سی دی های دیگری از افراد سر شناس دیگر رخ داد، مسئولان قضایی وانتظامی با قاطعیت وارد عمل شدند وهم اینک برای مسببان این اعمال پرونده های قضایی تشکیل شده است.

مجلس شورای اسلامی در این مورد حساس شده است و مسئولان فرهنگی کشور همه در حال برسی  واظهار نظر هستند.

البته قضایا در میان مردم مورد چالش است اما نگرانی دلسوزان جامعه ار نوع چالشی است که در میان جامعه  به وجود آمده است.انگار هنوز کسی به عمق جامعه پی نبرده است .

دختران جوان همواره در جوامع مرد سالار و بسته یا محدودیتهای مضاعفی روبرو هستند. نگرش به آنان با ایراد اتهام همراه است و بسیاری بر این عقیده اند که دختران جوان بایستی با رعایت موازین  بسیار بسته و محدودی که تنها خواسته محدودی از افراد در جامعه هستند، از حضور در جوامع بپرهیزند و حضوری حداقلی داشته باشند.

واقعیت ان است که در جامعه امروز ما تعداد افرادی که معتقد به عدم حضور زنان در جامعه و ایفای نقش آنان باشند،بسیار کم است. زنان و دختران نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و حق حیات اجتماعی دارند. گرچه از میان زنان و دختران نیز بسیار کم هستند که اعتقادی به موازی حجاب اسلامی و رعایت عفاف اجتماعی نداشته باشند. دختران امروز ایرانی با شایستگیهای علمی و اخلاقی نمونه های عالی در میان جامعه دختران جهانی هستند و می توانند قله های رفیع علمی را کسب کنند. در این میان نقش امید به زندگی و سلامت ارتباطات اجتماعی امری مهم به حساب می آید.گذشته از آنکه دختران جوان نیازمند فضاهای شاد ومفرح هستند که در جامعه امروز با کمبودهای در این زمینه مواجه هستیم.

دختران جوان مواظب باشند. افراد نابابی در جامعه و کنج و  گوشه هایی که در نظر ما دنج و بی خطر و در امن و امان  است،مخفی شده اند تا شخصی ترین لحظه های زندگی ما را ظبط کرده و در جامعه پخش کنند. جامعه نیز دچار از خود بیگانگی عجیبی شده است .

ولع سیری نا پذیری از سوی افراد در تماشای تصاویر و فیلم های خصوصی افراد مشاهده می شود. موبایل ها دست به دست می شوند تا زندگی   مردم ملعبه هوا و هوس گذرا و ماندگار دیگران شود. دیدن فیلم تولد ها و جشن های پایان تحصیلی و عروسی و نشست های خصوصی به امری عادی تبدیل شده است و کسی از اینکه سر در خلوت دیگران کرده است نمی رنجد، کسی به این فکر نمی کند که کسان داخل فیلم به هیچ وجه راضی نیستند دیگران آنها را ببینند و کسی به این نمی اندیشد که ممکن است روزی سی دی های فیلم خصوصی و خانوادگی او نیز در دستگاههای پخش و گوشی های همراه،همراه مردم شود.

این نوشته به پایان نمی رسد. گویی داستان هجوم در خلوت مردم و رخنه در احوال خصوصی دختران جوان و مردان و زنان نیز پایانی نخواهد داشت.

این وضعی ناگوار باید همه را به فکر مشغول کند و کسی هم به این بیندیشد که چرا جامعه ما چنین حریصانه در پی رمز گشودن از احوالات خصوصی یکدیگر است؟!

 

 

 

متن از: آقای محمد باقر نباتی مقدم سردبیر هفته نامه آوای اردبیل

شماره 283 /سه شنبه 14 آذر ماه 1385

اینم وب ترانه های عاشقانه من خواستی بیا منتظرم.

!! نوشته شده توسط سعیده | 16:41 | جمعه هفدهم آذر 1385 •

ثبت احوال

به نام خدا

نمی دونم تا چه حددر مورد قانون ثبت احوال خودمون می دونیدکه تو گذشته چطوری بوده چی شدتا الان به شکل امروزی در اومده.

عرض کنم خدمت با سعادت شما عزیزان قبل از عصر قانون گذاری جدید احوال شخصی به صورت منظم ثبت نمی شده و اجباری هم برای انجام این کارصورت نمی گرفت.تولدها معمولا پشت قرآن یا کتاب های دعا نوشته وثبت مرگ هم به جز نوشتن در روی سنگ قبرها کم بوده است برای ازدواج وطلاق بعضی ها از روحانیون اونم بعضی هاشون عقد نامه یا خدای نکرده طلاق نامه صادر می کردند.

حالا جای حالب که برای اثبات حقوق اشخاص مثلا(زن وشوهری)از قبیل نفقه وارث باید متوسل به شهادت شهود می شدند.

خلاصه خدابیامرزه  پدر و مادر اون کسی که باعث وبانی شد تا نخستین قانون ثبت احوال اجباری تو سال۱۳۰۴ اجرا بشه .در مورد این که دقیفا کی وچه زمانی این قانون حالا تصویب شد به صورت کلی بگم که بعد از کلی تصویب و فسخ ومغایر بودن با فلان قانون با این یکی قانون بالاخره رضایت داده شداین قانون با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال۱۳۷۰ به قانون فعلی که در بیاد و تکلیف ما هم معلوم شه تا برای ثبت نام مدرسه به جای کپی شناسنامه . قرآن ویا کتاب دعاها رو با خودمون نبریم 

                                  

 

راستی بچه ها اینم وب ترانه های عاشقانه من بیده روش کلیک کنید

    فعلا بای

!! نوشته شده توسط سعیده | 23:6 | سه شنبه هفتم آذر 1385 •